De ideale Retailer is meer dan alleen een visitekaartje van uw bedrijf en verdient onze diepgaande aandacht.
Wij toetsen dit af via een competentiematrix, via een scan van de werkvloer en een retail pitch video.
Deze matrix geeft een visueel inzicht en rangschikking van de individuele kern-, functie- en afdelingscompetenties.
De sollicitant zal “incognito” op de toekomstige werkvloer een analyse maken van de winkel(personeel, visual merchandising, kassa afhandeling, …). Via deze praktische oefening krijgen we een beeld van de aanpak en visie van de sollicitant.
Via een Retail Pitch vertelt de sollicitant kort en krachtig wat zijn DNA is, wat zijn drijfveren zijn en wat hem uniek maakt.
DNA opmaak van functie, bedrijf en kandidaat
In de diepte vraagstelling om drijfveren, waarden, motivatoren, … in kaart te brengen.
Assessment om objectief inzicht te krijgen in werkmasker, basisangsten, bijdragen tot de organisatie, drijfveren
Constante begeleiding voor, tijdens en na het aanwervingsproces
Retailers doen meer dan alleen maar graag klanten verder helpen, mooie etalages maken of collega’s aansturen.
Via 360° referentie check bij hun klanten, leidinggevenden, collega’s krijgen we een totaal beeld. Vooral de manier waarop ze samenwerken, communiceren, structuur brengen in hun team, … Deze waardevolle verzameling van DNA stukjes geeft ons een betrouwbaar beeld van uw toekomstig teamlid.
Een retailer is uniek. Haarfijn gaan wij op zoek naar “de ijsberg” achter iedere sollicitant.
Welk werkmasker vertonen ze als ze hun verkoopcijfer niet gehaald wordt, wat zijn hun drijfveren en basisangsten, welke onderliggende waarden, normen en overtuigingen spelen?
Gaande van functie- en profielopmaak, begeleiding selectie- en opvolgingsgesprekken na 3 en 6 maanden na opstart nieuwe medewerker.
Zowel de sollicitant als de werkgever genieten een intensieve opvolging.
De sollicitant krijgt een volledig beeld van de functie, de verwachtingen, de groeimogelijkheden en culturele waarden van de toekomstige werkgever.